Email marketing – kako se ga lotiti pravilno?

Izkoristite email marketing za povečanje prodaje!

“Pristopov je veliko – preverite kateri delujejo”

 

Prodaja preko spleta se je v zadnjih nekaj letih zelo razvila. Ustvarjenih je bilo veliko novih kanalov, preko katerih lahko podjetja oglašujejo svoje izdelke in storitve. Pa veste, katere kanale v tej poplavi izbrati, da boste lahko svoje izdelke in storitve uspešno prodajali preko spleta? Vsak produkt oz. storitev potrebuje individualno obravnavo in postavitev strategije trženja, seveda pa je vedno pametno izbrati le kanale, ki jih dobro poznate, saj boste tako lahko prepričani, da jih boste pravilno uporabljali. Številni kanali, ki so danes na voljo so kompleksni in zahtevajo določena znanja, zato je dobro, da se osredotočite le na tiste, za katere veste, kako jih izkoristiti za izboljšanje vaših rezultatov.

V vsej tej poplavi informacij in različnih prodajnih kanalov email marketing še vedno izstopa, kot eden najbolj učinkovitih načinov oglaševanja produktov in storitev na področju digitalnega marketinga. V tem članku se bomo osredotočili na ta prodajni kanal, ki vam lahko pomaga, da boste prodajo v vašem podjetju dvignili na bistveno višji njivo.

V tem članku boste izvedeli, kako se lotiti email marketinga na pravilen način. Izvedeli boste kaj neki email marketing sploh je, podali pa vam bomo tudi praktične napotke, ki vam bodo pomagali, da boste lahko sami, tudi če nimate predhodnega znanja pričeli z oglaševanjem vaših produktov in storitev z email marketingom.

email marketing

1. Korak: baza email naslovov

Preden lahko pričnete z oglaševanjem s pomočjo email marketinga, boste seveda potrebovali bazo email naslovov. Načinov, kako lahko le to zgradite je več, vsekakor pa je običajno najboljša tista baza, ki jo sestavljajo vaši obstoječi kupci oz. stranke. Baza email naslovov je tista, brez katere se takšnega načina oglaševanja ne da začeti. Se pa vedno začne z izgradnjo email baze, kar običajno lahko traja kar nekaj časa, še posebej če se boste osredotočili na kvaliteto ni ne kvantiteto.

Kako se lotiti izgradnje email baze? Odgovorov na to vprašanje je veliko. Eden izmed najbolj učinkovitih načinov je ta, da obiskovalcem vaše spletne strani ponudite nekaj v zameno za njihov elektronski naslov. Pogosto se za ta namen uporabljajo kakšne koristne e-knjige, brezplačni nasveti, video posnetki in podobno. Obiskovalec mora samo zapisati svoj elektronski naslov in že lahko dostopa do vaših vsebin. Takšen način pridobivanja email naslovov je učinkovit, prav tako pa boste na takšen način lahko privabili samo ljudi, ki jih določeno področje zanima. Primer: če ponujate brezplačno e-knjigo v kateri se nahajajo nasveti za kuhanje, potem boste privabili izključno ljudi, ki jih to področje zanima in zato predstavljajo bistveno boljše kontakte, ki jim boste lahko kasneje ponudili vaše produkte.

Lahko se odločite za organizacijo nagradne igre, ki običajno omogoči zbiranje velikega števila email naslovov, se pa morate zavedati, da je takšen način pridobivanja elektronskih naslovov bolj osredotočen na kvantiteto, kot pa na kvaliteto. Veliko ljudi se namreč prijavi le zato, ker bi radi dobili nagrado, kljub temu, da jih to področje ne zanima.

V primeru vprašanj ali želje po sodelovanju nam prosimo pošljite sporočilo

312+
Zadovoljnih strank
2215+
Ključnih besed v Googlu
118+
Izdelanih spletnih strani
201
Zaključenih projektov

2. Korak: platforma za zbiranje podatkov in pošiljanje elektronskih sporočil

Ko se boste odločili za email marketing, boste potrebovali platformo v kateri boste zbirali podatke o vaših potencialnih strankah. Potrebovali boste platformo, ki vam bo omogočala, da boste v njej hranili podatke, kreirali oglaševalske kampanje in iz njih pošiljali elektronska sporočila vsem prijavljenim na vaši email listi. Platform, ki jih lahko izberete za ta namen je veliko. Svetujemo, da za začetek, ko še ne boste imeli velikega števila kontaktov izberete brezplačnega ponudnika, kot je MailChimp ali MailerLite. Obe platformi sta vrhunski in omogočata vse potrebne funkcije, ki jih boste potrebovali za pošiljanje enostavnejših email oglaševalskih kampanj. Obe omenjeni platformi omogočata določeno število kontaktov, katerim lahko v mesecu dni pošljete precejšnje število brezplačnih elektronskih sporočil.

Ko naberete nekoliko več prijavljenih in bo to število presegalo brezplačne možnosti uporabe, boste morali plačati naročnino. Vsak ponudnik trgu ponuja različne pakete, zato vam svetujemo, da pri vsakem posebej preverite, kateri vam nudi pogoje, ki vam osebno bolj ustrezajo. Za email marketing je, kot smo že omenili na voljo veliko različnih platform, zato bo vsekakor dobro, da ko preidete na plačljive pakete, da dobro premislite, pri katerem ponudniku boste zakupili njihove storitve.

email marketing platforme

3. Korak: vsebina elektronskih sporočil za email marketing

Na tej točki sklepamo, da že imate nekaj elektronskih naslovov v svoji bazi, katerim bi radi oglaševali vaše produkte. Prav tako sklepamo, da že imate urejeno platformo, v kateri zbirate podatke o prijavljenih na vašo mailing listo in vam bo omogočila, da kreirate oglaševalsko akcijo, da boste lahko pošiljali promocijska elektronska sporočila.

Naslednje vprašanje, ki se vam na tej točki najverjetneje poraja je, kaj vključiti v elektronsko sporočilo, ki ga boste poslali vsem, ki so prijavljeni na vašo email listo?

Nekaj nasvetov, kako napisati elektronsko sporočilo za masovno pošiljanje:

a.) Eno glavnih pravil pri pisanju sporočil, ki jih boste pošiljali na elektronske naslove vašim potencialnim kupcem je, da ohranjate jasnost besedila in se ne oddaljujete preveč od cilja oz. bistva. Dobrodošlo je, da so elektronska sporočila, ki jih pošiljate prijavljenim na vašo email listo kar se le da presonalizirana, kar pomeni, da je dobro prejemnike naslavljati po njihovem imenu (če seveda imate ta podatek na voljo). Na takšen način boste dolgoročno gradili zaupanje med vami in prejemniki vaših elektronskih sporočil, kar bo najverjetneje s časom privedlo do povišanja konverzij.

b.) Sestavite dobro besedilo, ki ga boste vpisali v okence “zadeva“. Besedilo, ki se nahaja v zadevi je izjemno pomembno, saj je to prvo besedilo, ki ga bodo vaši prejemniki prebrali in od tega, ali jim je zadeva všeč ali ne je odvisna njihova odločitev ali bodo vaše sporočilo dejansko prebrali ali ne. Vsekakor je eden glavnih ciljev email marketinga ta, da poskrbimo, da bodo poslana sporočila naši naslovniki sploh odprli. Odstotek odprtih email sporočil, ki so poslana večjim email bazam se precej razlikujejo od primera do primera, običajno pa se gibljejo nekje med 10-30%.

promocija preko spleta

c.) Ni priporočljivo, da za masovni email marketing uporabljate preveč slik in zunanjih povezav, saj v primeru, da boste pretiravali tvegate, da bo vaše sporočilo pristalo v mapah za “promocijo” ali celo “spam”, kar vsekakor ni vaš cilj. Cilj je, da je elektronsko sporočilo napisano jasno, pregledno in z ne preveč slikami in povezavami na druge spletne strani, saj vse to vpliva na odločitev nabiralnikov, v katero skupino prejetih sporočil bodo vaš email uvrstili. Daleč največ ljudi bo sporočilo prebralo, če bo le to pristalo v glavnem nabiralniku, zato je vaš cilj, da je elektronsko sporočilo optimizirano tako, da bo pristalo tam.

d.) Poskrbite, da ne boste z vašimi email sporočili preveč vsiljivi, prav tako pa poskrbite, da se ne boste preveč oddaljevali od rdeče niti, zaradi katere so se ljudje sploh prijavili na vašo email listo. Če boste to storili, se bodo ljudje hitro pričeli odjavljati, česar si seveda ne smete želeti. Nekaj odjav vedno bo, saj se ljudje premislijo, naveličajo ali pa vaših produktov ne potrebujejo več, toda večja količina odjavljenih pa že lahko pomeni določene težave oz. lahko kaže na napake, ki jih delate med pošiljanjem sporočil.

4. Korak: spremljanje učinkovitosti email marketinga

V kolikor želite biti v svetu digitalnega marketinga uspešni, morate redno, natančno in učinkovito meriti vse dejavnosti, ki jih izvajate. Pomembno je, da znate iz statistike razbrati, kateri kanali vam prinašajo rezultate in kateri ne. Email marketing ni nobena izjema. Prav tako morate meriti vse, kar je povezano z aktivnostmi na tem področju. Vsekakor vam svetujemo, da se dobro pozanimate, kako neki lahko merite aktivnosti povezane z email marketingom. Na srečo danes večina platform, ki omogočajo masovno pošiljanje elektronskih sporočil, že ima vgrajene sisteme beleženja statistike, ki vam bodo v pomoč pri ocenjevanju uspešnosti vaših kampanj. Za email marketing velja, da so pomembni naslednji kazalniki:

a.) Odstotek uspešno dostavljenih poslanih elektronskih sporočil.

b.) Odstotek odprtih poslanih elektronskih sporočil.

c.) Odstotek ljudi, ki so kliknili na povezavo v vašem sporočilu.

b.) Odstotek odjavljenih z vaše email liste.

e.) Odstotek prijav vsiljene pošte.

merjenje napredka

V primeru vprašanj ali želje po sodelovanju nam prosimo pošljite sporočilo

312+
Zadovoljnih strank
2215+
Ključnih besed v Googlu
118+
Izdelanih spletnih strani
201
Zaključenih projektov

Dodatni uporabni nasveti:

Še nekaj dodatnih nasvetov, ki jih je dobro upoštevati, ko se lotevate email marketinga. Email marketing je nekaj, kar se je nekoliko spremenilo maja 2018, ko je v veljavo stopila nova direktiva o varstvu osebnih podatkov GDPR. Ta uredba zahteva, da imate izrecno privolitev vsakega, ki ga vključite na svojo email listo. V kolikor od osebe niste pridobili dovoljenja, da jo lahko dodate na svojo email listo, tega ne smete narediti brez da bi prej prejeli potrebno odobritev. Vsekakor je to dobro upoštevati preden se lotite grajenja email liste, saj bo v nasprotnem primeru le ta neuporabna, vaš trud pa ne bo poplačan. Za kršenje te uredbe so razpisane visoke globe.

Ko se lotevate email marketinga je dobro, da naštudirate ob kateri uri prijavljenim na vašo email listo najbolj ustreza, da jim pošiljate elektronska sporočila. Z dobro analizo oz. spremljanjem statistike, boste do tega podatka lahko prišli, seveda pa bo potrebno najprej poslati nekaj kampanj, ki vam bodo služile kot vzorec za odkrivanje novih priložnosti.

Email marketing je izjemno učinkovit način promocije različnih produktov, če le imate kvalitetno sestavljeno email listo. Pomembno je, da imate na svoji listi ljudi, ki jih vaše področje zanima, saj boste tako precej povečali možnosti za konverzije. Email marketing je nekaj, v čemer postanemo dobri z izkušnjami, pomembno pa je tudi, da vključujemo veliko mero inovativnosti oz. ustvarjalnosti, saj bomo le tako lahko izstopali od konkurence, kar pa je dandanes, ko je trg zelo zasičen izjemno pomembno. Bodite zanimivi, bodite unikatni, prav tako pa bodite vztrajni in se nikoli ne nehajte učiti. Takšen marketing se je v zadnjih letih precej spremenil in pričakovati gre, da se bo tudi v bodoče, zato je nujno potrebno konstantno izobraževanje in testiranje novih idej, če želimo dosegati vrhunske rezultate.