Postanite strokovnjak za spletno trženje

spletno trženje
09Okt, 2019

Spletno trženje je iz dneva v dan pomembnejši pripomoček za trženje nekega proizvoda, podjetja ali storitve. S pomočjo trženja preko spleta lahko podjetje hitro pridobi širšo prepoznavnost, a le ob pogoju, da upošteva pravila in zakonitosti spletnega trženja.

Kaj je spletno trženje?

Trženje je pri nas prisotno že stoletja, saj sama beseda trženje pomeni trgovanje oziroma kupčevanje. Skozi stoletja se je trženje spreminjalo in prilagajalo potrebam povpraševanja. Če so še petsto let nazaj trgovci hodili od mesta do mesta in tam prodajali ter trgovali s svojimi izdelki, se je v 20. stoletju izraz trženje poleg prodaje izdelkov razširil še na njihovo oglaševanje, reklamiranje oziroma širjenje njihove prepoznavnosti. Najprej je oglaševanje potekalo predvsem v fizični obliki (reklame, oglasi, oglasni panoji …), od devetdesetih let dalje pa se vse bolj seli na splet in izkorišča prednosti informacijske tehnologije.

Spletno trženje ni le oglaševanje in prodaja izdelkov oziroma storitev na spletu, ampak je celotna zgodba širjenja prepoznavnosti nekega podjetja.

Kdo je strokovnjak za spletno trženje?

Trženje preko spleta je zelo učinkovit način prodaje in oglaševanja izdelkov in storitev, saj lahko ob dobrem poznavanju zakonitosti spleta in socialnih omrežij hitro in učinkovito dosežete veliko število uporabnikov, ki jih bo vaša ponudba zanimala. Človek, ima poznavanje značilnosti spleta, algoritmov različnih spletnih brskalnikov in družbenih omrežij v malem prstu, poleg tega pa ima tudi veliko računalniškega znanja in dobro marketinško žilico, je strokovnjak za spletno trženje.

Strokovnjak za spletno trženje je oseba, ki ga podjetje najame z namenom, da prevzame trženje podjetja na spletu. Njegove naloge se razlikujejo glede na želje naročnika, toda po navadi skrbi za optimizacijo spletne strani podjetja, redne in čim bolj zanimive objave na spletni strani, reklamiranje prek Google Ads in ostalih orodij, ter tudi redno in zanimivo objavljanje na družbenih omrežjih.

Če želite postati strokovnjak za trženje preko spleta, morate biti toliko samoiniciativni, da znanje, ki ga potrebujete za opravljanje tega dela, pridobite čim bolj kvalitetno in se ves čas izpopolnjujete, da boste svoje naloge dobro opravili. Za lažji začetek pa vam spodaj razkrivamo 5 trikov, ki jih je dobro poznati.

5 trikov, ki jih mora poznati vsak strokovnjak za spletno trženje

  1. Dobra organiziranost

Ena od pomembnih lastnosti strokovnjaka za spletno trženje je dobra organiziranost, saj le tako lahko dosežete redno objavljanje, ki je pogoj za grajenje zveste uporabniške skupnosti in večji doseg objav. Priporočamo vam, da si oblikujete urnik objav in da si objave pripravljate vnaprej, saj večina spletnih platform in družbenih omrežij omogoča nastavitev časa objave neke vsebine.

  1. Poznavanje statistike

Prednost spletnega trženja je tudi ta, da je učinkovitost dobro merljiva, saj lahko hitro pridobite podatke o tem, koliko ljudi si je objavo ogledalo, koliko ljudi je kliknilo objavo, preko katerih orodij je največ ljudi našlo vašo spletno stran, koliko časa se v povprečju uporabniki zadržujejo na vaši spletni strani … Pomembno je, da znate te podatke uporabiti in obrniti v vašo korist. Z njihovo pomočjo hitro ugotovite, kakšno je trenutno stanje uporabnikov. Če ste z njim zadovoljni in imate doseženo svojo ciljno skupino, nadaljnje objave delajte tako, da bodo zadostovale interesom vaše ciljne skupine, ki se bo tako tudi širila. Če pa številke v nekem trenutku še ne govorijo v vašo korist, to ni priložnost za to, da odnehate, ampak da s pomočjo statističnih podatkov najdete možnosti za izboljšavo.

  1. Vsebinski marketing

Vsebinski marketing je ena izmed pomembnih podkategorij spletnega trženja, saj omogoča oglaševanje v sklopu objav, ki so uporabnikom koristne. Torej, če ste s pomočjo statističnih podatkov ugotovili, da je največ uporabnikov, ki si redno ogleduje vaše objave, starih med 25 in 30 let in je hkrati to tudi vaša ciljna skupina, objavljajte vsebine, ki jih bodo zanimale, v te vsebine pa vpnite še omembo izdelkov oziroma storitev, za katere želite, da jih spoznajo.

  1. Ne zavajajte uporabnikov

Potrošniki smo danes vse bolj zahtevni, zato neresnične objave hitro prepoznamo in posledično tudi izgubimo zaupanje do podjetja, ki nas zavaja. Zato se trudite, da vaše vsebine ne ponujajo mačka v žaklju, ampak da so podatki, ki jih zapišete v neko objavo, resnični, saj z iskrenostjo pridobite marsikaterega kupca več. Seveda pa to ne pomeni, da slabe lastnosti izdelka obešate na veliki zvon, le dobre lastnosti toliko bolj pohvalite, slabe pa le mimogrede omenite.

  1. Upoštevajte želje naročnika

Veliko podjetij strokovnjaka za spletno trženje najame. To pomeni, da vam predstavijo svoje želje in cilje, ki jih želijo doseči s pomočjo trženja preko spleta, strokovnjak pa jih uresniči. Če se bodo vaši načrti in želje podjetja križali, ne delajte nekaj po svoje, četudi veste, da delate prav, saj še zmeraj zastopate podjetje. Svoje argumente prej predstavite naročniku in jih utemeljite, ter se skupaj dogovorite za pot, ki bo ustrezala vam in naročniku.

Strokovnjak za spletno trženje je oseba, ki ima veselje do tega dela, se ves čas izpopolnjuje in s svojim delom doseže vidne rezultate. Od poznavalca do strokovnjaka je dolga pot, ki se jo s trudom, vztrajnostjo in organiziranjem da prehoditi in doseči cilj.