Prilagodljiva spletna stran za mobilne naprave

prilagodljiva spletna stran
22Feb, 2019

Vedno pogosteje ljudje brskajo po svetovnem spletu prek mobilnih naprav; statistika kaže, da se le še okoli 20 % uporabnikov redno poslužuje brskanja po spletu prek stacionarnih računalnikov. Za uspeh določene spletne strani je zato zelo pomembno, da se avtomatsko prilagodi na mobilno napravo, s katere uporabnik do nje dostopa.

Ta način je začel pridobivati na veljavi od leta 2012 – skladno z rastjo uporabe mobilnih naprav. Prišla je potreba po prilagoditvi izgleda in delovanja spletnih strani za kvalitetno in hitro brskanje po svetovnem spletu – po mobilni prijaznosti.

Kaj to pomeni?

Prilagodljiva spletna stran ali ”responsive web design” je način, ki predlaga prilagajanje delovanja spletne strani glede na način uporabe le-te. Ta se avtomatsko prilagodi, kadar uporabnik zamenja napravo, spremeni se resolucija, postavitev elementov in velikost slik. Tako prikaz ostane optimalen in uporabnik na zaslonu še vedno vidi vse informacije, ki jih potrebuje. Vsebina se prosto prilagaja glede na zaslon, s tem pa se zagotovi optimalen prikaz vsebin brez popačenj.

Če prilagodljive spletne strani ni, je kompleksna navigacija, ki ji najdemo na tradicionalni strani, zelo nepraktična za uporabo na mobilni napravi in hitro prisili uporabnika, da jo zapusti in obišče drugo, konkurenčno spletno stran. Boljša je tudi s tega vidika, da zadetek pokaže eno stran, ne glede na napravo, ki jo uporabite, saj ima enoten URL in HTML.
V kolikor že imate obstoječo spletno stran, jo je bolje izdelati na novo, saj je stara osnova zasnovana na drug način, zato je prilagajanje v prilagodljivo obliko zahtevnejše.

Tudi Google spremenil algoritem rangiranja v prid prilagodljivi obliki spletnih strani

Google je šel tako daleč, da je leta 2016 prilagodljiva spletna stran postal zelo pomemben dejavnik pri optimizaciji spletne strani. To pomeni, da Googlovi algoritmi uvrstijo določeno spletno stran višje v iskalniku, če je ta prilagodljiva oz. ima ”responsive design”.
Upošteva pa še dve možnosti poleg prilagodljive spletne strani: dinamični prikaz vsebine (isti URL, a druga verzija strani) ali ločen URL naslov (čisto drug URL naslov za določene naprave – konfiguracija odkrije napravo in ga usmeri na ustrezno stran).

različne naprave

Kako Googlovi pajki prepoznajo mobilnim napravam prijazno stran?

• Stran ne sme uporabljati tehnologij, ki ne delujejo dobro na mobilnih napravah (Flash …).
• Približevanje besedila za lažje branje ni potrebno. Prav tako ne potrebuje vodoravnega drsnika.
• Povezave so dovolj narazen, da se lahko s prstom dotaknete samo ene.

Te so bistvenega pomena, obstajajo pa seveda še drugi pogoji za boljši prikaz spletne strani.

Katere so napake, ki jih Google zazna?

To so blokirane JavaScript, CSS in slikovne datoteke, vsebina, ki ima težave s prikazovanjem ali je izgubljena (Error 404), počasno delovanje, nepravilne preusmeritve, nepomembne navzkrižne povezave, vmesne strani za prenos mobilnih aplikacij in podobno.

kodiranje spletne strani

Zakaj je to pomembno za spletno stran?

Ker je tako lažje iskati, indeksirati in organizirati vsebino, uporaba in delitev vsebin je enostavnejša tako za uporabnika kot za Googlove pajke. Pri ločenih straneh bi bila namreč potrebna objava ločenih vsebin, slik ter ločena kampanja optimizacije iskalnikov, kar upravljanje s spletno stranjo precej oteži.

Če na to gledate s strani uporabnika – kako bi bilo, če bi vam prijatelj poslal povezavo z računalnika, vi pa bi spletno stran odprli v pametnem telefonu in se stran ne bi prikazala ali pa bi bila nepregledna? Zagotovo ima takšna stran veliko manj možnosti za uspešno pridobivanje bralcev ali kupcev.

Če pa ste lastnik spletne strani in bi radi izboljšali izkušnjo mobilnega uporabnika, lahko z nekaj namigi dosežete, da bo spletna stran dosegla primerno skupino ljudi.

Nasveti za boljšo uvrstitev spletne strani na mobilnih napravah

  • Ustvarite si Google business račun, ki je brezplačen. Umestite vašo dejavnost in opišite, s čim se ukvarjate ter dodajte kvalitetne slike. Ko bodo uporabniki na spletu iskali vaše podjetje, bo prvi vtis ustvarjen ravno z Google business računom.
  • Ker uporabniki iščejo storitve tudi prek drugih kanalov, posodabljajte in oglašujte vaše podjetje še na Facebooku, Instagramu, Pinterestu, Twitterju, Linkedinu in podobno. Tako vas bodo hitreje našli. Večina uporabnikov teh družbenih omrežij na svoje profile namreč dostopa ravno prek mobilnih naprav.
  • Če imate stran, urejeno na WordPress platformi, namestite vtičnike, ki bodo pripomogli k boljšemu prikazovanju na mobilnih napravah. Obstajajo dodatki za izboljšanje hitrosti in odzivnosti, za optimizacijo slik in druge SEO elemente. Slike optimizirate tako, da jih pomanjšate, z orodjem za preverjanje hitrosti strani pa izboljšajte hitrost nalaganja. Če niste prepričani, kako se tega lotiti, se obrnite na eno izmed podjetij, ki so strokovnjaki na področju optimizacije.
  • Premislite, katere ključne besede želite vključiti na vašo spletno stran, saj mobilna iskanja vsebujejo drugačne besede kot iskanja na računalniku. Primerjajte jih v Google Analitiki.
  • Poskrbite tudi, da bo berljivost na mobilnih napravah dobra – pomikanje po strani in listanje naj bosta čim bolj enostavna, velikost besedila naj bo čim bolj prilagojena zaslonu.
  • Če želite boljšo pozicijo na lokalnem nivoju, dodajte ime kraja v naslove, podnaslove in v meta opis. Tako se boste še bolj približali želeni ciljni skupini.