Se SEO optimizacija v letu 2019 še vedno izplača?

seo optimizacija
11Jul, 2019

Dandanes je zelo pomembno, da si na spletu viden. Saj veste, če nas ni na spletu, nas ni nikjer. Če torej želimo, da smo vidni in da nas potencialne stranke z lahkoto najdejo ter si na ta način povečamo prepoznavnost, dobro ime in dobiček, se moramo pojavljati visoko v spletnih iskalnikih. To pa lahko dosežemo s optimizacijo spletnih strani.

Kaj je SEO optimizacija?

Izraz optimizacija spletnih strani izhaja iz kratice SEO (Search Engine Optimization) in predstavlja postopek, da določeno spletno stran pripeljemo do najboljših pozicij v iskalnikih. Glede na to, da največ ljudi za brskanje po spletu uporablja iskalnik Google, je tudi v letu 2019 priporočljivo, da se vaša stran pojavlja visoko na Googlu. Namreč, ko nekaj iščemo, navadno pogledamo 1., 2. in morda še 3. stran v Googlu, potem pa niti ne brskamo več. In ravno zato se splača, da se naša spletna stran pojavlja visoko na Googlovi prvi strani.

Priporočljivo je tudi vedeti, da se SEO optimizacija lahko ureja na dva načina, ki se tudi v letu 2019 še posebej izplačata, in sicer sta to:

  1. ON site SEO optimizacija: tu gre za urejanje vaše spletne strani. Sem spada urejanje naslova spletne strani, opisa, ki je viden v iskalniku, ureditev URL-naslovov, slik, upoštevanje H oznak (H1, H2, H3), uporabo pravilne gostote ključne besede na strani, unikatnih vsebin, izhodnih povezav. Poskrbi se za vsebino spletne strani, hitrost delovanja, zanesljivost strežnika ter vpis v Googlova orodja (Analytics in Search Controle).
  2. OFF site SEO optimizacija: sklop aktivnosti, ki morajo biti med seboj dobro usklajene. Tu gre zato predvsem za pridobivanje zunanjih povezav (t. i. backlinks), ki bodo prenašale svojo moč na našo.

Pomembno je, da oba načina optimizacije spletnih strani naredimo tako, kot se spodobi, sicer v letu 2019 ne moremo pričakovati visokih uvrstitev. Da pa se bo vaša stran pojavljala še posebej visoko, si poglejmo še nekaj trendov za leto 2019, ki bodo pripomogli k temu, da se bo vaša spletna stran uvrščala visoko v spletnih iskalnikih.

SEO optimizacija v letu 2019

  1. Ne pozabimo na druge spletne iskalnike

Poleg Googla, ki je zagotovo najbolj priljubljen iskalnik na spletu, ne smemo pozabiti, da optimizacijo spletne strani prilagodimo tudi drugim iskalnikom. Amazon in Apple imata npr. lastni spletni iskalnik, ki se poslužuje unikatnih iskalnih algoritmov. Če torej vaše podjetje svoje izdelke prodaja na Amazonu ali katerem koli drugem velikem spletnem trgovcu, je pametno, da ključne besede prilagodimo tudi tej vrsti iskanja na spletu.

  1. Mobilna telefonija

Potrebno se je zavedati tudi, da danes spletne strani kar 60 % prometa dobijo na račun pametnih telefonov. Raziskave kažejo, da uporabniki mobilne telefonije kar 90 % časa namenijo uporabi raznoraznih aplikacij. Tako ima tudi Applova mobilna trgovina vedno več uspeha pri privabljanju prometa na spletne strani. Tovrstne aplikacije imajo popolnoma drugačne kriterije, po katerih razvrščajo spletne strani. V ta namen naj bo zato tudi SEO optimizacija ustrezno prilagojena.

  1. Vsebina naj bo kakovostna in privlačna

Kakovost vsebine je zagotovo eden najpomembnejših kriterijev, ki bo še naprej v ospredju. Tako ne bo pomembna le količina objav, ampak predvsem njena kakovost in unikatnost. Še posebej pomembni bodo daljši članki ter dobra on site SEO optimizacija.

  1. Spletna stran naj bo hitra

Eden izmed pomembnejših kriterijev za rangiranje spletne strani bo hitrost njenega nalaganja. Ta je sicer pomembna že z vidika uporabniške izkušnje, zdaj pa bo pomembna tudi za optimizacijo. Hitreje se bo naložila, višje bo rangirana. Idealna hitrost nalaganja je manj kot 1 sekundo. Z brezplačnim Googlovim orodjem lahko podjetniki tudi sami preverijo, kako hitra je njihova stran ter dobijo nasvete o tem, kako izboljšati uporabniško izkušnjo. Kljub temu velikokrat za pomoč prosijo SEO strokovnjaka, ki mu SEO optimizacija nikakor ni tuja.

  1. Glasovno iskanje bo v vzponu

Tehnologije, kot so Siri, Alexa in Google Home omogočajo iskanje, ki je nekoliko drugačno od klasičnega. Ključne besede, ki jih uporabljamo v govornem iskanju, so krajše in bolj pogovorne, velikokrat pa so postavljene tudi v obliki vprašanj. Trenutno glasovno iskanje predstavlja 20 % vseh iskanj, do leta 2020 pa naj bi jih bilo že okoli 50 %.

  1. Upoštevanje omembe podjetja brez povezave

Ko v določenem članku oz. prispevku nekdo omeni vaše podjetje ali storitev, obenem pričakujemo tudi link, ki vodi do vaše spletne strani. SEO optimizacija ključnih besed, ki vsebujejo link do spletne strani, bodo seveda še vedno pomembne, a so v letošnjem letu bolj kot kdaj koli upoštevane tudi omembe vašega podjetja brez linka, še posebej na družbenih omrežjih.

  1. Spletna stran naj bo strukturirana in dobro organizirana

To bo pomemben dejavnik, saj je zelo pomembno, da uporabnik takoj najde informacije, ki ga zanimajo, ter s čim manj kliki pride do želene vsebine.

SEO optimizacija se torej tudi v letu 2019 vsekakor izplača. Potrebno je le ves čas slediti novostim in se jim prilagajati, sicer nas konkurenca hitro lahko prehiti.