Se SEO optimizacija v letu 2020 še vedno izplača?

Dandanes je zelo pomembno, da si na spletu viden. Saj veste, če nas ni na spletu, nas ni nikjer. Če torej želimo, da smo vidni in da nas potencialne stranke z lahkoto najdejo ter si na ta način povečamo prepoznavnost, dobro ime in dobiček, se moramo pojavljati visoko v spletnih brskalnikih. To lahko dosežemo s kvalitetno optimizacijo spletnih strani, ki naši spletni strani omogoči, da se pod izbranimi ključnimi besedami v spletnih brskalnikih uvrsti čim višje. Seveda je najbolje, da nas uporabniki najdejo na prvi strani posameznega brskalnika. Na drugo stran iskalnih zadetkov jih zaide neprimerljivo manj, le redki pa si ogledujejo tudi zadetke na tretji in vsaki nadaljnji strani.

Kaj je SEO optimizacija?

Izraz optimizacija spletnih strani izhaja iz kratice SEO (Search Engine Optimization) in predstavlja postopek, da določeno spletno stran pripeljemo do najboljših pozicij v iskalnikih. Glede na to, da največ ljudi za brskanje po spletu uporablja iskalnik Google, je tudi v letu 2020 priporočljivo, da se vaša stran pojavlja visoko ravno na Googlu. Ko nekaj iščemo, navadno pogledamo prvo in morda še kakšno stran, potem pa z brskanjem prenehamo. Če je vaša spletna stran torej na 4., 5. ali kakšni od nadaljnjih strani, si z njo torej ne boste mogli ravno veliko pomagati. Ravno zato se splača, da se naša spletna stran pojavlja visoko na Googlovi prvi strani.

Dobro je tudi vedeti, da se SEO optimizacija lahko ureja na dva načina, ki se tudi v letu 2020 še posebej izplačata, in sicer sta to:

  1. ON site SEO optimizacija: tu gre za urejanje same spletne strani oziroma popravkov na spletni strani. Sem spada urejanje naslova spletne strani (Title), opisa, ki je viden v iskalniku (Meta description), ureditev URL-naslovov, slik, upoštevanje H oznak (H1, H2, H3), uporabo pravilne gostote ključne besede na strani, unikatnih vsebin, izhodnih povezav … Poskrbi se za (kvalitetno in količinsko zadostno) vsebino spletne strani, hitrost delovanja, zanesljivost strežnika ter vpis v Googlova orodja (Analytics in Search Console).
  2. OFF site SEO optimizacija: sklop aktivnosti, ki morajo biti med seboj dobro usklajene. Tu gre zato predvsem za pridobivanje zunanjih povezav (t. i. backlinks), ki bodo prenašale svojo moč na našo, je pa tu nujno treba poudariti, da morajo biti te aktivnosti dobro premišljene in načrtovane, zato je seveda najbolje, da jih prepustite strokovnjakom z vsemi potrebnimi znanji in tudi izkušnjami.

Pomembno je, da oba načina optimizacije spletnih strani naredimo tako, kot se spodobi, sicer v letu 2020 ne moremo pričakovati visokih uvrstitev. Da pa se bo vaša stran pojavljala še posebej visoko, si poglejmo še nekaj trendov za leto 2020, ki bodo pripomogli k temu, da se bo vaša spletna stran uvrščala visoko v spletnih iskalnikih.

SEO optimizacija v letu 2020

  1. Ne pozabimo na druge spletne iskalnike

Poleg Googla, ki je zagotovo najbolj priljubljen iskalnik na spletu, ne smemo pozabiti, da se mora SEO optimizacija spletne strani prilagoditi tudi drugim iskalnikom. Amazon in Apple imata npr. lastni spletni iskalnik, ki se poslužuje unikatnih iskalnih algoritmov. Če torej vaše podjetje svoje izdelke prodaja na Amazonu ali katerem koli drugem velikem spletnem trgovcu, je pametno, da ključne besede prilagodimo tudi tej vrsti iskanja na spletu.

  1. Mobilna telefonija

Potrebno se je zavedati tudi, da danes spletne strani kar 60 % prometa dobijo na račun pametnih telefonov. Raziskave kažejo, da uporabniki mobilne telefonije kar 90 % časa namenijo uporabi raznoraznih aplikacij. Tako ima tudi Applova mobilna trgovina vedno več uspeha pri privabljanju prometa na spletne strani. Tovrstne aplikacije imajo popolnoma drugačne kriterije, po katerih razvrščajo spletne strani. V ta namen naj bo zato tudi SEO optimizacija ustrezno prilagojena.

  1. Vsebina naj bo kakovostna in privlačna

Kakovost vsebine je zagotovo eden najpomembnejših kriterijev, ki bo še naprej v ospredju. Tako ne bo pomembna le količina objav, ampak predvsem njeni kakovost in unikatnost. Še posebej pomembni bodo daljši članki ter dobra on site SEO optimizacija. Seveda pa morajo biti članki napisani tako, da pritegnejo večje število bralcev, poleg tega je dobro, da se bralec na samem članku tudi kar najdlje časa zadrži, saj so vse to parametri, ki pozitivno vplivajo na dobre uvrstitve določene spletne strani na spletnih brskalnikih, kot je Google.

  1. Spletna stran naj deluje hitro

Eden izmed pomembnejših kriterijev za rangiranje spletne strani bo hitrost njenega nalaganja. Ta je sicer pomembna že z vidika uporabniške izkušnje, zdaj pa bo pomembna tudi za optimizacijo. Hitreje se bo naložila, višje bo rangirana. Idealna hitrost nalaganja je manj kot 1 sekundo. Z brezplačnim Googlovim orodjem lahko uporabniki tudi sami preverijo, kako hitra je njihova stran, ter dobijo nasvete o tem, kako izboljšati uporabniško izkušnjo. Kljub temu velikokrat za pomoč prosijo SEO strokovnjaka, ki mu SEO optimizacija nikakor ni tuja.

  1. Glasovno iskanje bo v vzponu

Tehnologije, kot so Siri, Alexa in Google Home, omogoča iskanje, ki je nekoliko drugačno od klasičnega. Ključne besede, ki jih uporabljamo v govornem iskanju, so krajše in bolj pogovorne, velikokrat pa so postavljene tudi v obliki vprašanj. Še lani je glasovno iskanje predstavljalo 20 % vseh iskanj, letos pa pa naj bi jih bilo že okoli 50 %, kar kaže na to, da je glasovno iskanje v silovitem vzponu. Zato je vsekakor dobro razmisliti tudi o tem, kako lahko kvalitetna SEO optimizacija poskrbi tudi za tovrstne potrebe sodobnih uporabnikov.

  1. Upoštevanje omembe podjetja brez povezave

Ko v določenem članku oz. prispevku nekdo omeni vaše podjetje ali storitev, obenem pričakujemo tudi link, ki vodi do vaše spletne strani. SEO optimizacija ključnih besed, ki vsebujejo link do spletne strani, bodo seveda še vedno pomembne, a so v letošnjem letu bolj kot kdaj koli upoštevane tudi omembe vašega podjetja brez linka, še posebej na družbenih omrežjih.

  1. Spletna stran naj bo strukturirana in dobro organizirana

To bo pomemben dejavnik, saj je zelo pomembno, da uporabnik takoj najde informacije, ki ga zanimajo, ter s čim manj kliki pride do želene vsebine. Sodobni uporabnik želi namreč vse na dosegu roke in ne bo izgubljal časa z nepotrebnim brskanjem, klikanjem ter dolgotrajnim iskanjem informacij. Zato mu najbolj odgovarjajo spletne strani, ki imajo jasno in preprosto strukturo, takšno, iz katere se bo hitro znašel in tudi našel vse potrebne informacije. Morda še namig: ko izdelujete neko spletno stran, se skušajte postaviti v kožo uporabnika. Vprašajte se, kaj ga v zvezi z vašo dejavnostjo morda najbolj zanima, katera so najpogostejša vprašanja, kaj najpogosteje potrebuje in išče …

SEO optimizacija se torej tudi v letu 2020 vsekakor izplača. Potrebno je le ves čas slediti novostim in se jim prilagajati, sicer nas konkurenca hitro lahko prehiti. Znanje je namreč še vedno zlata vredno, čeprav se včasih zdi, da je svet tako rekoč obrnjen na glavo. Kvalitetno izvajana SEO optimizacija je za vašo spletno stran še vedno zagotovilo, da se bo ta stran pod izbranimi ključnimi besedami pojavljala kar najvišje v spletnih brskalnikih. Morda niti še ne slutite, kakšne koristi lahko imate od tega!

  • Vsi prispevki
Spletni partner d.o.o. Administrator
Strokovnjaki za digitalni marketing , Spletni partner d.o.o.

Ekipa spletnega partnerja. V našem podjetju imamo zaposlene strokovnjake z najrazličnejših področij digitalnega marketinga, ki se vsakodnevno trudijo pripravljati poučne in uporabne vsebine, ki vam bodo pomagale do uspeha na spletu.

Sledi mi
5/5 - (2 votes)