Spletna trgovina je trgovina prihodnosti

spletna trgovina
05Jun, 2019

Z gotovostjo lahko rečemo, da je spletna trgovina v današnjih časih postala naša najljubša trgovina, saj je že 90 %  vseh uporabnikov spleta vsaj enkrat opravilo nakup v spletni trgovini. To pa zato, ker ima nakupovanje prek spleta številne prednosti pred nakupovanjem v običajnih trgovinah in je nasploh danes vse, kar je povezano z internetom, »in«.

Prva spletna trgovina se je pojavila že leta 1994, dobrih deset let po tem, ko je internet obkrožil svet. To je bila, še danes ena izmed vodilnih spletnih trgovin, spletna trgovina Amazon, ki ji je kasneje sledila še, tudi med kupci zelo priljubljena, spletna trgovina eBay.

V zadnjih parih letih je spletna trgovina doživela neverjeten razvoj, saj ima danes že skoraj vsako podjetje, ki nekaj šteje, tudi svojo prodajo prek spleta. Tako da je skoraj ni stvari, ki je ne bi mogli kupiti preko spleta.

Zakaj nakupovati prek spleta?

Kot smo že omenili,  je nakupovanje prek spleta danes zelo priljubljeno in običajne trgovine so zato izgubile že kar veliko kupcev. Osnovne prednosti spletne trgovine so:

  • Spletna trgovina je odprta 24 ur na dan, vse dni v letu, zato lahko v miru izbiramo in nakupujemo kar iz domačega fotelja tudi med vikendom in na dopustu.
  • Na spletu si lahko blago pred nakupom v miru ogledamo in ga primerjamo s konkurenčno ponudbo.
  • Blago, ki ga kupimo, nam po navadi dostavijo že naslednji dan.
  • Izognemo se obiskovanju trgovin, iskanju parkirnega prostora, stanja v vrsti pred blagajno in tako prihranimo veliko časa, ki ga lahko bolj koristno porabimo.
  • Ne potrebujemo gotovine, saj se večino plačil preko spleta sprovede z uporabo bančne oziroma kreditne kartice ali, na primer, PayPala.
  • Mnoge spletne trgovine ponujajo razne popuste, ugodnosti, darilne kupone, nagradne igre
  • Nismo omejeni na nakupe doma, ampak lahko enostavno kupujemo tudi v tujih trgovinah.

Slabe strani spletne trgovine …

Seveda ima tudi spletna trgovina nekaj slabosti, med katerimi naj omenimo:

  • Stroške pošiljanja blaga, predvsem če nakupujemo v tujini.
  • Reševanje reklamacij in sporov.
  • Možnosti vrnitve oziroma menjave blaga.

A vendar, ko enkrat najdemo spletnega prodajalca, s storitvami katerega smo zadovoljni, vse te težave odpadejo.

spletna trgovina minusi

Si tudi vi želite postati spletni prodajalec, pri katerem bodo vsi želeli kupovati?

Če ste podjetni, imate nekaj »računalniškega« znanja in nekoga, ki se dobro spozna na trženje prodaje prek spleta, lahko uspete.

Da bo vaša spletna trgovina zaživela, je potrebno najprej seveda registrirati podjetje oziroma, če ga že imate, dodati dejavnost prodaje preko spleta. Vse to uredite na VEM točki.

Naslednji korak je vzpostavitev spletne trgovine. Pri tem je pomembno, da točno veste, kaj boste prodajali in komu. Kupec mora dobiti čim bolj točne podatke o izdelku, njegovih lastnostih, prednostih, pomembna pa je seveda tudi cena.

Samo spletno trgovino lahko vzpostavite sami, če imate dovolj znanja, saj obstajajo predpripravljena okolja, ki  to omogočajo. V nasprotnem primeru je dobro poiskati spletno agencijo, ki bo vse naredila namesto vas (oblikovala privlačno spletno stran, pregledno, hitro se odzivajočo …).

Nato se je potrebno odločiti tudi o tem, na kakšen način bodo stranke kupljeno blago plačale ( po povzetju – z gotovino, s plačilno kartico, PayPalom) in kdo jim ga bo dostavil (Pošta, GLS, DPD ali kakšno drugo podjetje, ki se ukvarja z dostavo). Ne pozabite na splošne pogoje, v katerih so zapisane vse pomembne informacije glede prodaje, da ne bi kasneje prihajalo do nevšečnosti in nepotrebnih sporov.

In ko ste mislili, da je to že vse, ne, to je šele začetek. Bistveno je, kako boste dosegli, da bo vaša prodaja na spletu zaživela in dosegala dobre rezultate. Zato je potrebno dobro oglaševanje , ki ga lahko izvajate preko Facebooka, Googla … Zelo učinkovita pa je tudi optimizacija spletnih strani, s katero dosežete, da se bo vaša spletna trgovina pojavljala visoko na spletu in bo zato bolje obiskana kot »sosedova«.

Skratka, spletna trgovina je enkratna priložnost za podjetne posameznike, odlična naložba za obstoječa podjetja in top izbira za sodobne kupce.